ویتامین سی
ویتامین سی
ویتامین C یا اسید اسکوربیک یکی دیگر از آنتی اکسیدان های محبوب است که به گفته کارشناسان ممکن است هم خاصیت محافظتی و هم بازسازی داشته باشد. مطالعات ، هر چند با اندازه نمونه های کوچک ، نشان داده اند که ویتامین C علاوه بر اثرات آنتی اکسیدانی ، می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد.
با این حال ، یک نکته مهم این است که این ماده ممکن است هرگز به صورت شما تبدیل نشود. ویتامین C بسیار ناپایدار است ، به این معنی که هنگام قرار گرفتن در معرض آب ، هوا و نور ماورا UV بنفش تجزیه می شود. پری رومانوسکی ، شیمیدان سابق آرایشی و بهداشتی صنعت که اکنون چندین وبلاگ مراقبت از پوست را اداره می کند ، می گوید که برای ویتامین C انجام فرآیند تولید بدون قرار گرفتن در معرض یکی از این سه عنصر تقریباً غیرممکن است.
وی می گوید: "شما باید تصور كنید كه چگونه این چیزها ساخته می شوند." "آنها این مخازن بزرگ فولادی را دارند که در آن دسته ای تولید می کنند. وقتی [ویتامین C] به داخل دسته ریخته می شود ، پس از آن شروع به واکنش می کند. و تا زمانی که دسته به پایان رسید و در بطری ها قرار گرفت ، مقدار مشخصی از آن تخریب شده است. سپس روی قفسه ها می نشیند تا اینکه توسط مصرف کننده خریداری شود. این فقط به طور مرتب تخریب می شود تا جایی که محصولات موثرتر از مرطوب کننده ای نیستند که شما آن را خریداری می کنید. "
تولیدکنندگان سعی کرده اند فرمهای پایدارتری از ویتامین تولید کنند ، به همین دلیل است که شما اغلب اسید اسکوربیک را با نامهای مختلفی فروخته اید. اینکه آیا این گزینه ها همان مزایای ویتامین را دارند ، تا حد زیادی مشخص نیست.
نیاسینامید و ویتامین C با وجود اثرات ادعایی خود ، مواد آرایشی هستند و نه داروها. به همین دلیل ادعاهای این نوع محصولات مبهم است: "صاف" ، "جوان سازی" ، "درخشش" ، "چاق" - هیچ یک از اینها اصطلاحات پزشکی نیستند.
رومانوفسکی می گوید: "محصولات آرایشی و بهداشتی فقط از نظر قانونی مجاز به تأثیر در ظاهر پوست هستند." "وقتی ادعاهایی مانند کاهش چین و چروک را مشاهده می کنید ، یک ماده آرایشی واقعاً نمی تواند چنین کاری کند. تنها کاری که یک ماده آرایشی می تواند انجام دهد این است که به نظر برسد چین و چروک کمتری دارید. "
فری خاطرنشان كرد كه سازندگان به خوبی از این امر آگاه هستند. او می گوید: "اگر [محصولات آنها] واقعاً قصد تغییر پوست را داشتند ، آنها دارو بودند و از طریق FDA مراجعه می كردند و بدون نسخه هم نمی شدند."
بنابراین ، چگونه تصمیم می گیرید که چه چیزی را خریداری کنید؟
"اگر محصولات را بصورت نابینا مصرف می کردید ، نمی توانید آنها را از نظر میزان کارایی بر اساس میزان شارژ آنها مرتب کنید."
ابتدا کرم ضد آفتابی را که دوست دارید هر روز استفاده کنید ، تهیه کنید. کارشناسان موافقت می کنند این تنها بهترین کالایی است که پول شما را صرف آن می کند. مطالعه پس از مطالعه نشان می دهد ضد آفتاب بهترین محافظتی است که از پوست شما می تواند برخوردار باشد و محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش در واقع می تواند به جوان سازی خود کمک کند.
افزایش سطح رطوبت با یک لوسیون یا کرم خوب می تواند ظاهر پوست را نیز تغییر دهد. تقریباً تمام مرطوب کننده ها به یک شکل کار می کنند. آنها به پوست آب اضافه نمی کنند ، اما به ارگان کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند. مواد اصلی تشکیل دهنده مواد مرطوب کننده و انسدادی است.
مواد مرطوب کننده ، مانند گلیسیرین یا اسید هیالورونیک ، آب را به لایه های بالایی پوست می کشند. انسداد - به طور معمول چربی مانند سرامید یا پترولاتوم - سد پوست را تقویت می کند تا از تبخیر آب جلوگیری کند. اینها قسمت های مرطوب کننده مرطوب کننده است. 90-95٪ محصول دیگر آب ، امولسیون کننده ای است که چربی و آب را به هم متصل می کند ، ماده غلیظ کننده ای است که باعث می شود مخلوط به یک مصرف کننده قوام مانند مصرف کننده برسد و یک ماده نگهدارنده است تا محصول از تولید کپک یا باکتری جلوگیری کند.
فری می گوید: "چقدر یک کرم ضد پیری یا کرم ضد چروک کار می کند ، به توانایی آن برای اجازه دادن به پوست برای افزایش مقدار آب بستگی دارد." "صنعت می خواهد شما یک کرم شب و یک کرم دور چشم و یک کرم تقویت کننده و یک کرم سفت کننده و یک کرم ضد پیری و یک پرایمر بخرید. [اما] همه آنها بسیار شبیه به هم فرموله شده اند - همه آنها مواد آرایشی مرطوب کننده هستند. "
هزینه عامل دیگری است که کیفیت را منعکس نمی کند. رومانوفسکی می گوید: "اگر محصولات را بصورت نابینا مصرف می كردید ، نمی توانید آنها را بر اساس میزان شارژ آنها از نظر كارآیی مرتب كنید."
یک نکته تصمیم ممکن دیگر: انتخاب مواد طبیعی در مقابل مواد شیمیایی. بسیاری از مردم با تأثیرات زیست محیطی ناشی از داشتن روغن نخل یا روغن در فرآورده ها ، مشکل دارند. برخی دیگر نگران استفاده از موادی مانند پارابن هستند که نوعی ماده نگهدارنده یا فتالات است که ممکن است مخل غدد درون ریز باشد.
نکته اصلی این است که مردم باید چیزهایی بخرند که به آنها احساس خوبی بدهد. این واقعاً به میزان محصول شما - احساس ، بو و مارک - برمی گردد. اگر می خواهید خود را مانند یک La Roche-Posay ، فیل مست یا Vintner’s Daughter تصور کنید ، دنبال آن بروید. اما بدانید که ممکن است از نظر عملکردی بین محصولات گران قیمت و داروخانه پیشرفت کمی داشته باشد. بیشترین تفاوت مربوط به بازاریابی است.
لینک کوتاه: http://gg.gg/vejgn
[ بازدید : 19 ] [ امتیاز : 0 ] [ امتیاز شما : ]